nieuwsberichten

12 februari 2017 - Reactie ExxonMobil op Bond Beter Leefmilieu: ExxonMobil ontvangt juist minder emissierechten dan nodig - ExxonMobil ontkent ten stelligste dat zij meer CO2 emissierechten ontvangt dan nodig om de effectieve  emissies af te dekken.

10 februari 2017 - Reactie ExxonMobil op Bond Beter Leefmilieu: Vlaanderen compenseert sleutelsector terecht voor hogere klimaatkosten - De bewering van de Bond Beter Leefmilieu (BBL) dat de Vlaamse overheid onterecht compensatiemaatregelen zou toekennen aan fabrieken van ExxonMobil als tegemoetkoming voor de CO2-kosten in de energiefactuur is onjuist. Vele tientallen bedrijven in de chemie-, staal- en andere sectoren in Vlaanderen ontvangen steun uit het Vlaams Klimaatfonds. Deze steun, die ook in andere Europese landen bestaat, vloeit voort uit EU afspraken om grote energieverbruikers te compenseren voor het nadeel dat zij ondervinden van de doorbelasting van CO2 kosten in electriciteitsprijzen.

ROTTERDAM, 15 juni 2016 - ExxonMobil start bouw van energie efficiënte Hydrocracker op raffinaderij Rotterdam - In aanwezigheid van Minister van Economische Zaken Henk Kamp is vandaag de eerste schep in de grond gestoken voor de bouw van een nieuwe hydrocracker op de ExxonMobil raffinaderij in Rotterdam. De installatie zal zwaardere producten omzetten in schonere eindproducten, zoals EHC™ Group II basisolie voor hoogwaardiger smeermiddelen en ultra- laagzwavelige diesel.

Rotterdam, 11 mei 2016 - ExxonMobil verbetert prestaties van Rotterdam oxo-alcoholen fabriek- ExxonMobil Chemical Holland BV heeft met succes enkele projecten op de oxo-alcoholenfabriek in Rotterdam afgerond die de productie verhogen en de energie-efficiëntie en milieuprestaties verbeteren.

25 januari 2016 - ExxonMobil's energieprognose toont een toename van de energievraag en een afname van de CO2-intensiteit - De wereldwijde energiebehoefte zal tussen 2014-2040 op grond van de bevolkings- en economische groei naar verwachting met 25 procent stijgen, aldus ExxonMobil in de 2016-uitgave van The Outlook for Energy. Tegelijkertijd zal de verbeterde energie-efficiëntie, een toenemende inzet van herbruikbare energiebronnen en brandstoffen met een lager CO2-gehalte, zoals aardgas, leiden tot een halvering van de koolstof-intensiteit van de wereldeconomie.

19 januari 2016 - Waardering voor ExxonMobil bij AmCham nieuwjaarsreceptie - Het evenement - gehouden in het Rotterdamse stadhuis - werd georganiseerd door het Rotterdamse ‘chapter’ van AmCham, dat wordt voorgezeten door ExxonMobil.